Co dělat, když je SEO analýza hotová?

Květ stromu

Máte v ruce tak skvělé podklady pro posunutí vaší webové prezentace zase o kus dál, ale vlastně přesně nevíte, co s nimi? Nezvládnete-li výsledky SEO analýzy sami použít pro konkrétní úpravy vaší webové stránky, pak si na tuto práci přizvěte odborníky. Třeba právě nás. A co všechno tedy lze ze SEO analýzy vyčíst? Zaměřme se spíše na to, co může být špatně.

Mizerný zdrojový kód

Objeví-li se nadměrné množství chyb ve zdrojovém kódu, je třeba se pustit do jejich oprav. Pokud je však pro vás zdrojový kód pouze nahodilým shlukem písmen, čísel a znaků, bude lepší, přenecháte-li tuto práci programátorovi. V opačném případě se můžete dostat do situace, ve které bude váš web špatně čitelný nejen pro vyhledávače, ale i pro běžné uživatele. Zkrátka se vám rozsype pod rukama. A proto je většinou lepší svěřit validitu kódu profesionálům.

Špatná klíčová slova

Ukazuje SEO analýza, že přestože návštěvnost z vyhledávání je slušná, jiné metriky jako míra okamžitého opuštění či konverzní poměr na tom nejsou zrovna dobře? Pak jste možná dosud optimalizaci webu vedli špatným směrem, rozumějte na nevhodná klíčová slova. Uvedeme konkrétní příklad. Provozujete penzion v Českém ráji. Máte vlastní webové stránky, které jste optimalizovali na klíčová slova penzion, ubytování. Byli jste v optimalizaci úspěšní, povedlo se vám dostat se na tato velmi konkurenční klíčová slova na první stránku vyhledávání. Nových objednávek však máte pomálu? Aby ne. Klíčová slova jste totiž zvolili velmi nešťastně, neboť většina vašich potencionálních ubytovaných bude hledat spíše ubytování Český ráj, případně penzion Český ráj. Zkušený SEO konzultant proto musí umět poradit i s výběrem vhodných klíčových slov. My takové analytiky máme!

Nedostatečný a nekvalitní odkazový profil

Ukazuje SEO analýza, že na váš web vede jen pár odkazů z několika nevýznamných katalogů? Pak odkazový profil vašich webových stránek neexceluje ani co do kvality, ani co do kvantity odkazů. Jediným možným řešením je zahájit chytře promyšlený linkbuilding. Metod je hned několik. Začít registrací do katalogů se však už dnes nedoporučuje. Daleko lepší je nákup článků a odkazů na tematických webech a magazínech. Velmi přínosné může být i diskutování v diskuzních fórech. V neposlední řadě se vyplatí vyzkoušet i metodu zvanou linkbajting.