Co je cílem SEO?

Květ

Co je cílem celého SEO a zejména pak prováděné optimalizace webových stránek pro vyhledávače? Není to nic jiného než zlepšit pozici webu ve vyhledávání. Jednat se může jak o konkrétní důležitá klíčová slova, tak i o celkové posílení webu na poli longtailových výrazů. To vše by pak mělo vést k vyšší návštěvnosti, vyšším prodejům, a tedy i vyšším ziskům. Dosáhnout úplného cíle, tedy perfektně optimalizované stránky, se však vlastně nedá. Zvláště ve velmi konkurenčním prostředí je totiž nutné neustále investovat prostředky do optimalizace. Jinak se může stát, že vás ve výsledcích vyhledávání konkurenti zase předběhnou.

On-page optimalizace

Začátek optimalizace by měl proběhnout přímo na stránce, proto on-page optimalizace. Zamést je totiž nutné nejprve před vlastním prahem. Prvním krokem by měla být analýza návštěvnosti, která odhalí i potenciál růstu. Úkolem SEO analytika bude dále zjistit relevantní klíčová slova k optimalizaci, zkontrolovat hustotu klíčových slov a také jejich umístění. Dále by se měl zaměřit na vhodné prolinkování webové stránky či na chyby ve zdrojovém kódu.

Off-page optimalizace

Druhá část SEO se týká hlavně linkbuildingu, tedy budování zpětných odkazů. Jeho cílem je zajistit kvalitní a široký odkazový profil, a tím dodat webové stránce autoritu. Taková stránka má totiž ve vyhledávání o poznání silnější pozici. Jelikož se tato část optimalizace děje mimo webové stránky, nazýváme jí off-page optimalizací.

SEO, SEO a zase SEO

Není to lehké starat se sami o web. Proto nám s důvěrou svěřte jeho správu.