Co v rámci optimalizace udělat nejdříve?

Květy

Než se vrhnete do upravování vaší webové prezentace či do objednávání takových úprav, je žádoucí promyslet, čeho vlastně chcete dosáhnout. Chcete jen zlepšit pozice ve vyhledávačích? Je vaším cílem vyšší návštěvnost webu? Chcete dosáhnout vyššího počtu objednávek? Chcete mít lepší konverzní poměr? Chcete prostě jen více vydělat? Otázek je mnoho a vy byste si měli alespoň větší část z nich položit. Druhým krokem optimalizace stránek pro vyhledávače neboli SEO je pak výběr vhodných klíčových slov, na která budete web optimalizovat.

Stanovujeme priority a cíle

Pokud si například stanovíte jako prioritu vyšší počet objednávek, měli byste si zároveň stanovit konkrétní cíl, kterého chcete dosáhnout. Takový cíl by měl být za prvé dosažitelný a za druhé by měl mít konkrétní časový horizont. Tedy kupříkladu – vaším cílem bude zvýšit objem objednávek o 10 % během následujícího půl roku. Během tohoto období budete samozřejmě sledovat, jak své cíle v mezidobí plníte a zda jsou provedená opatření dostatečná. Nebudete-li mít stanovenou cestu ani cíl, bude vaše činnost mnohem nahodilejší a patrně se budete dobírat ke stejnému výsledku poněkud krkolomnější cestou.

Vybíráme klíčová slova – lepší pozice ve vyhledávačích

Druhým krokem před samotnou optimalizací pro vyhledávače je výběr klíčových slov. Zde se připravte na důležitou volbu mezi klíčovými slovy hojně vyhledávanými, ale zato velmi konkurenčními, a mezi klíčovými slovy, u kterých je konkurence nižší, ale tomu odpovídá i jejich nižší hledanost. Důležité je také vybrat relevantní klíčová slova vzhledem k obsahu vašich webových stránek. Rovněž je třeba nezapomínat, že vyhledávací dotazy jsou na škále mezi obecným a konkrétním blíže tomu druhému. Málokdo tak do vyhledávače zadá frázi vybavení pro zahradu, ale spíše bude hledat konkrétní vybavení, třeba sekačku, křovinořez či elektrické nůžky. Minimálně na to je třeba při výběru vhodných klíčových slov myslet.