Jak zvýšit návštěvnost webu?

Kaštany

Rad a návodů, jak zvýšit návštěvnost webu a získat nové potenciální zákazníky, je spousta. Vyznat se v nich ale bývá někdy trochu problém, tak jsem své poznatky shrnul do kratičkého výpisu základních pravidel. 

1. Návštěvníci webů se dělí v zásadě na čtyři skupiny

A – Ti, kteří jdou z fulltextových vyhledávačů. U nás v dnešní době především z Googlu a Seznamu.

B – Ti, kteří jdou ze zpětných odkazů umístěných na jiných webech.

C – Ti, kteří se vracejí, protože se jim web líbí.

D – Ti, kterým pomůžete přijít pomocí jiných prostředků pro zvyšování návštěvnosti, jako třeba PPC nebo bannerová reklama.

2. Co pomáhá návštěvnosti webu – obecná pravidla a zkušenosti

A – Vhodná www adresa. Je dobré, když adresa vystihuje obsah webu.

B – Klíčová slova, která by měla být volena tak, aby souvisela s obsahem webu, ale současně by měla být také hodně vyhledávaná. 

C – Obsah webu, který by měl být co nejoriginálnější, nikoli kopírovaný z jiných webů.

D – Pagerank a S Rank (viz vysvětlení dole).

E – Grafika, která zaujme a zvýší skupinu návštěvníků 1C.

F – Neplacená reklama (zpravidla výměna bannerů a ikonek, což vede k vytvoření zpětných odkazů, viz 3D).

G – Placená reklama. Reklamní kampaň musí být ovšem dobře vymyšlená.

H – Slova vyskytující se na webu by měla být ta, která často hledají lidé přes vyhledávače.

I – Přidávání odkazů do linkovacích webů, jako je Linkuj.cz. To lze hromadně udělat například pomocí služby pridej.cz, která umožňuje dát na web jedno tlačítko, pomocí kterého lze jednodušeji přidat odkaz na stejnou stránku (například článek) na víc linkovacích serverů.

J – Web musí být psaný validním kódem se správně použitými nadpisovými značkami a podobně.

K – Jakékoli texty nesmí být příliš krátké ani dlouhé a zároveň musí být na zajímavé téma. Text musí obsahovat nadpisy se správnou strukturou.

L – Používat alternativní texty nad obrázky a titles pro odkazy. Alternativní texty a titles nesmí být příliš dlouhé.

M – Dobré vyhodnocení statistik návštěvnosti a následná optimalizace webu na základě zjištěných dat.

N – Na homepage by nemělo být více než 100 odkazů, aby se příliš nedrobila jejich síla.

O – Lepšímu indexování do fulltextových vyhledávačů může napomoci také soubor sitemap – ten řekne vyhledávačům, které stránky mají indexovat a jak často to mají provádět.

P – Veledůležitým faktorem pro dobrou návštěvnost je dobrá pozice ve vyhledávačích. Způsobů, jak vylepšit pozice (SERP) je mnoho a faktorů, podle kterých vyhledávače stránky řadí, také. Nicméně ty nejdůležitější naleznete v odstavci 3.

3. Co pomáhá pageranku, S Ranku a dobrému SERPu (pořadí ve vyhledávačích)?

A – Častá aktualizace stránek.

B – Stáří stránek – čím déle fungující stránky, tím lepší.

C – Malé množství odkazů, které vedou od nás na cizí stránku. Případně lze použít v odkazech tzv. prezervativ na pagerank (na odevzdávanou sílu webu), tedy atribut rel=“nofollow)

D – Velké množství odkazů, které vedou odjinud k nám. Jsou to takzvané zpětné odkazy. Také se bere v potaz pagerank webů, na kterých ty odkazy jsou umístěné. Téma stránek se zpětnými odkazy by mělo být pokud možno příbuzné s vašimi stránkami

Pagerank ani S Rank ASI (jistě to asi neví nikdo, přestože to mnozí tvrdí) nesouvisí s pořadím ve vyhledávačích. Spíš možná jen určuje, jak často na stránky a podstránky bude přicházet robot vyhledávače. Což ovšem zpětně vede k tomu, že vyhledávač posouvá stránku většinou nahoru, protože obsah se většinou zlepšuje a zvětšuje, nikoli naopak.

Podpoře návštěvnosti z vyhledávačů se souhrnně říká SEO.