Jaká má být hustota klíčových slov?

Louka v létě

Zabýváte-li se otázkou, jakou hustotu klíčových slov zvolit, pak jste zde správně. Odpověď, která by obsahovala přesně stanovený doporučený podíl klíčových slov v textu, by však byla velmi neúplná. Moderní vyhledávače jsou totiž mnohem sofistikovanější, než aby to bylo takto jednoduché.

Hustota klíčových slov

Staré známé poučky radí hustotu klíčových slov mezi 3 a 10 %. V současnosti jsou však doporučovány hodnoty v dolní části tohoto pásma. Důvodů je hned několik. Nejenže se text, ve kterém je každé desáté slovo klíčové, vlastně nedá ani pořádně číst, ale vyhledávače ani vyšší hustotě nepřikládají význam. Jednoduše jej ignorují. Výsledkem je text, který nezajímá ani čtenáře ani vyhledávače. Takový text vy rozhodně nepotřebujete.

Skloňování a obměňování

Kromě přemrštěné hustoty klíčových slov je často snahou některých copywriterů složitě šroubovat do textu nejhledanější slova a fráze. Výsledkem je opět nečitelný text. Přitom je všeobecně známým faktem, že moderní vyhledávače si poradí i se skloňováním. Vedle skloňování klíčových slov je nutné nezapomínat také na synonyma a další významově podobná slova. Text tak vypadá nesrovnatelně přirozeněji a navíc se rozšiřuje také množství klíčových slov, pomocí kterých budou moci lidé váš text či rovnou celý web najít.

Výběr vhodných klíčových slov

Před samotným sepsáním textu je třeba udělat analýzu klíčových slov. Ta vám nebo vašemu copywriterovi umožní zvolit ta nejvhodnější klíčová slova včetně jejich synonym, která budou použita v textu. Výsledkem by měl být text nejen dobře optimalizovaný pro vyhledávače neboli pro SEO , ale také čtivý a schopný prodávat. Napsat takový text není snadné, a proto je tedy dobré svěřit práci zkušenému copywriterovi.