Jaká klíčová slova jsou vhodná a nevhodná?

Šiška

Nejvhodnější klíčová slova jsou ta, která jsou vzhledem k obsahu vaší stránky relevantní, zároveň hodně hledaná a ideálně málo konkurenční. Zvláště u dvou posledních požadavků však platí, že aby jste zúročili oba zároveň, musíte mít opravdu velké štěstí. Daleko častěji budete muset z jednoho z nich slevit. Ale vezměme to popořadě.

Relevantní klíčová slova

Ve všech případech platí, že klíčová slova, na která budete váš web optimalizovat, musí být relevantní. Uvedeme příklad. Vžijte se do následující situace. Máte eshop se sportovním vybavením. Pokud takový e-shop skutečně máte, nic si představovat nemusíte. A teď si představte, že by vaši potenciální zákazníci přicházeli například na klíčové slovo „kuřácké potřeby“. Klíčové slovo by sice generovalo návštěvnost webu, ale ta vám nevydělá. Daleko důležitější bude konverzní poměr, který bude v případě takového klíčového slova nevalný, spíše mizerný. No a právě proto je třeba klást důraz právě na výběr vhodných klíčových slov.

Hledaná klíčová slova

Zde je to ještě snazší. K čemu být na prvním místě ve vyhledávačích na klíčová slova, která nikdo nevyhledává. Jednoduše k ničemu. Proto je třeba zaměřit se na klíčová slova hojně vyhledávaná. K tomu je šikovné využít některý ze SEO nástrojů, který toto umí.

Málo konkurenční klíčová slova

Další velmi důležitý ukazatel. Budeme-li chtít situaci kolem klíčových slov generalizovat, řekneme, že hodně vyhledávaná slova a fráze jsou velmi konkurenční. A ono tomu tak ve většině případů je. Důvod je zjevný – s rostoucí hledaností klíčového slova totiž roste i zájem majitelů webových stránek dobře se umisťovat právě na toto konkrétní klíčové slovo. Tento fakt klade stále vyšší nároky na optimalizaci stránek, a tím se zvyšují vaše náklady. Důležité je tedy zvážit, zda za cenu vysokých výdajů soupeřit o TOP hledaná klíčová slova či zda se raději nespokojit s méně konkurenčními, ale přesto hledanými klíčovými slovy a frázemi.