Linkbaiting neboli linkbajting

Slavkov u Brna

Linkbaiting je jednou z metod budování zpětných odkazů (linkbuildingu), což o této metodě mnoho nevypovídá. Váš zájem si jistě získáme tvrzením, že se jedná o způsob, jak se dá velmi přirozeným způsobem získat zpětné odkazy, kupující zákazníky i budovat značku (brand) zároveň. Odvrácenou stranou této metody je fakt, že pro její uskutečnění je potřeba dobrý nápad, jeho perfektní realizace a mnohdy také dostatečné finance. Výsledek ale může stát opravdu za to. Linkbaiting je nedílnou součástí SEO.

Linkbaiting ve zkratce

Předně by se dalo říct, že se jedná o jistou podobu virálního marketingu zaměřenou na získávání zpětných odkazů. Pustíte-li se tedy do této metody linkbuildingu, budete potřebovat obsah, na který budou uživatelé internetu sami odkazovat. Může být vtipný, šokující, kontroverzní nebo prostě jenom pěkný. A pak už jsou na řadě ostatní uživatelé. Možná je svým obsahem dokonale zaujmete a na sociálních sítích, blozích i odborných webových stránkách se strhne „linkovací smršť“. A možná váš obsah jednoduše vyšumí bez zájmu všech zúčastněných. To je riziko linkbaitingu.

Výhody linkbaitingu

V současnosti kladou vyhledávače stále větší důraz na přirozené odkazy. Přesně tento předpoklad linkbaiting splňuje. Vedle velkého množství přirozených odkazů, které můžete získat i za velmi krátký čas, se na váš web pohrnou také noví návštěvníci. A právě z nich by se mohli stát také vaši noví zákazníci. Rozhodně musíme zmínit také vliv linkbaitingu na budování vaší značky. Bude-li se totiž mluvit napříč internetem o vašem aktuálním počinu, rozhodně můžete počítat s tím, že se rozšíří povědomí o vaší firmě. A to jsou jistě důvody, proč tuto metodu budování zpětných odkazů vyzkoušet.