Tvoříte obsah webu? Pište obsahově bohaté texty!

SEO

Jestli něco miluju na dnešní technologicky vyspělé době, tak je to možnost dostat se rychle ke správným informacím. A to i přesto, že je často ani nedokážu přesně pojmenovat. Slyšel jsem nedávno v nějaké naprosto neznámé skladbě dlouhý, táhlý akord Cdur zahraný na klávesy a říkal jsem si „sakra co mi to jen připomíná? Je to takové povědomé. A jo, už vím, zní to jako začátek té písničky od Žbirky. No jo, tu bych si pustil, ale jak se ta písnička kurnik šopa jmenuje? Zpívá se tam něco jako – Lakajů sa … Ale jak je to dál?“ Vzpomněl jsem si zkrátka jen na úvod textu.

Jak to dopadlo?

A jak zařídit, aby vás lidé našli i když vás neznají a nevědí jak se přesně vaše služby nazývají?

... A jak vidno, ono to k vyhledání stačí.

… A jak vidno, ono to k vyhledání stačí.
A ano, vím, že se mistr píše s velkým Ž, ale v zápalu boje jsem na to zkrátka nemyslel a hledal „hlava nehlava“ :-).

Dejte Googlu nažrat

On vás odmění dobrou dohledatelností, návštěvností i novými zákazníky.

Google je fakt vymakaná věcička. Ale nikdy by to nefungoval správně, kdyby neexistovaly kvalitní weby, které může s klidným srdcem ukázat na prvních pozicích. Nefungoval by to správně, kdyby tvůrci obsahu neudělali dobře texty, kdyby nevyladili nadpisy, nepřemýšleli nad titulky, metapopisy a informační architekturou (tedy jaké mají být na webu podstránky a co má být v menu).

Příklad z praxe

Často děláme webové stránky pro makléře z RE/MAX a pomáháme jim spravovat obsah. Realitní makléři mají velmi rádi, když investice přinášejí okamžitý efekt, což je přirozené. Jenže vyhledávače milují postupné budování dlouhodobě platného, přesně zacíleného, pestrého obsahu. No jo, ale jak obsah přesně zacílit a přitom nepřijít o uživatele? Jak přilákat i uživatele, který ani neví co přesně hledá? Takže malá ukázka jak na to.

… Jedna z mých služeb, které nabízím zdarma, jsou odhady nemovitostí, tedy přesněji řečeno odhady tržní ceny nemovitosti. Lidé tuto službu občas nepřesně nazývají také ocenění nemovitosti. Moje odhady neslouží jako podklady pro banky při poskytování hypoték, ale pomohou vám, tedy majitelům nemovitosti zjistit, za jakou cenu můžete zrealizovat prodej …

Právě jsem vám ukázal jednu z mnoha možností, jak může vypadat text, pokud chceme aby nám na web přišli i uživatelé, kteří si zaměnili pojmy „odhady nemovitostí, ocenění nemovitostí, odhady pro banku“ a abychom jim mohli nabídnout vypracování odhadu nemovitosti pro zjištění její tržní ceny. Text pak můžeme dále libovolně rozvést a třeba v něm uvést názvy měst a lokalit, pro které vypracováváme odhady.

Možná z počátku nebudete vědět, jak zjistit, co na internetu uživatelé hledají, tedy na co se v textech zaměřit a co naopak můžete vynechat. Tedy jestli například hledají více klíčová slova jako je odhad nemovitosti, tržní cena nemovitosti, nebo třeba stanovení ceny nemovitosti. Od toho je zde analýza klíčových slov, ale o tom třeba zase jindy.

Stejné principy lze použít u většiny oborů.

Rozdíl mezi SEO a PPC kampaněmi

Na rychlý efekt a okamžité přilákání návštěvníků na web i generování poptávek se více hodí PPC kampaně (například Google Ads nebo Seznam
Sklik ), zatímco SEO je pomalejší, ale trvalejší cesta, která jen tak nezaroste lebedou ani když se o ni pak chvíli přestanete starat. Proto je dobré tyto dvě metody kombinovat. Často klientům doporučuji nasadit PPC tam, kde se jim nedaří v SEO, tedy na klíčová slova, na které nejsou dobře ve vidět ve vyhledávačích. Nemusí to však být jediný princip, který je možné použít.

A ještě jedna dobrá rada ohledně klíčových slov

Je dobré nejít jen po hodně hledaných klíčových slovech a zaměřit se i na ta, méně hledaná. Často bývají přesnější, pracuje s nimi méně konkurentů a získáte s nimi podstatně více správných uživatelů. Tedy těch, kteří se mohou stát vašimi klienty.