Jak a proč optimalizovat web

Květy

Nabízí se otázka, proč vlastně dělat SEO (Search Engine Optimization). Odpověď je v zásadě prostá – zkrátka jednoduše proto, abyste víc vydělali.  Nic víc za tím netřeba hledat. Čím více relevantních uživatelů internetu uvidí vaše webové stránky, tím větší je i skupina vašich potencionálních zákazníků. Pak už jen zbývá udělat z nich zákazníky platící, ale to už je jiná věc. Vraťme se tedy zpět k optimalizaci webových stránek pro vyhledávače.

Lepší pozice ve vyhledávání

Webové stránky neoptimalizované pro vyhledávače stěží proniknou mezi důležitá klíčová slova na první stranu vyhledávání. Máte-li pocit, že i na třetí stránce vyhledávání vás někdo najde, jste na omylu. Více jak 2/3 uživatelů internetu navíc kliknou na jeden z pěti prvních odkazů. Zbytek si rozdělí ostatní odkazy na první stránce a na ostatní stránky vyhledávání zůstává pouhých zhruba 10 % uživatelů internetu. A to je zatraceně málo.

Pokud je však web optimalizován na relevantní klíčová slova, bude se právě na tato klíčová slova objevovat ve vyhledávání mnohem výše. Z celkového koláče návštěvníků internetu tak budete ukrajovat podstatně větší díl. Abychom vás ještě více navnadili, řekneme vám, že na odkaz na první pozici klikne v průměru skoro polovina všech uživatelů.

Pozor na špatné SEO

Internetu méně znalí uživatelé by si však měli dát pozor, co je jim ve formě SEO služeb nabízeno. Špatná optimalizace webu pro vyhledávače je totiž snad ještě horší než žádná. Podvodné praktiky, kterých někteří „optimalizátoři“ využívají, mohou vést k penalizaci, která může mít v nejhorším případě formu úplného vyřazení z indexu vyhledávání. Takové SEO my rozhodně nenabízíme!